Communicatie en PR
Aanleiding
Er heerst grote onvrede onder apothekers, die zich tegengewerkt voelen door zorgverzekeraars en overheidsbeleid. Ze ervaren het huidige beleid als een dictaat zonder gedeelde visie. Zorgtaken worden vervangen door logistieke taken, wat leidt tot hogere administratieve lasten en imagoschade. Volgens een SIRM-rapport gaan jaarlijks vier miljoen zorguren verloren. De term 'medische noodzaak' lijkt voor financiële redenen te worden misbruikt. Het beleid van zorgverzekeraars is verwarrend voor zowel apothekers als patiënten.
LEF wil een spreekbuis zijn voor apothekers en zoekt samen met zorgverzekeraars naar passende oplossingen binnen de gestelde taakstellingen. LEF wil goed onderbouwde standpunten duidelijk maken via verschillende media, zoals social media, podcasts, nieuwsbrieven, columns en kamervragen.
Doel
De werkgroep formuleert en rangschikt relevante, maatschappelijk gedragen onderwerpen en toetst de onderwerpen aan gestelde kaders. LEF wil de regie in de farmaceutische zorg naar zich toe trekken, door de agenda in positieve zin te dicteren. Door het creëren van een breed draagvlak, kunnen grote stappen gemaakt worden binnen de farmaceutische zorg. Goed georganiseerde regio’s kunnen al dan niet multidisciplinair ingezet worden in een goede en betaalbare fijnmazig georganiseerde farmaceutisch zorgnetwerk.
Contact
info@lefapotheek.nl